onsdag 15 oktober 2008

Idag träffade jag Lynn, ni vet hon i Desperate housewives med tvillingar och tvâ andra ungar som hon helt tappat kontrollen över.
Äldsta sonen var inbjuden till en av sina klasskamrater för första gângen och som överenskommet ringde jag pâ vid ett-tiden för att hämta hem honom. Jag blev inbjuden i trädgârden av en otroligt trevlig kvinna som rökte tunna lânga cigaretter medans barnen rullade omkring pâ gräsmattan, hoppade, skrek, boxades etc. Precis som Lynn fanns det tvillingar, det var de som var heeelt ur kontroll. Mina barn har en fantastisk kapacitet att anpassa sig till nya situationer och 8 âr av uppfostran var som bortblâst. Ibland är det skönt med svenska; kom hit nu eller ocksâ kastar jag ut erat Wii spel genom fönstret ( vi bor pâ sjunde vâningen)
Det tog en kvart att fâ ut dem pâ gatan, innan det hade vi tittat pâ guldfiskarna i familjen fontän och tvillingarna hade försökt stoppa varandras och alla andra barns huvud under näckrosorna som växte där i och jagat varandra med sjögräs. Kulmen nâddes precis innan vi skulle ge oss iväg dâ tvillingarna klättrade upp pâ taket pâ en av bilarna parkerade framför huset. Mina barn var lyriska och väldigt glada över deras nyfunna vänner, jag undrar om det bara var tobak i cigaretterna kvinna rökte, fniss.

Inga kommentarer: