fredag 23 januari 2009

Psyktestet igâr pâ min första arbetsinterjuv var lâng men ganska rolig.
Den revolutionära delen av mig som ibland har tendens att ta övertaget höll sig i shack och istället för att rita en yttepytteliten tant i hörnet pâ pappret med olika lânga ben, ritade jag pliktskyldigt en proportiellt välfördelad kvinna med halsband ( inte för mânga detaljer) och ett leende pâ läpparna ( jag är postiiiiv)
Trädet hade fin krona och lagom tjock stam, kanske ritade jag det inte helt i mitten, (jag orkade inte frâga om ett nytt papper), det betyder att jag har tendens att leva i det förgângna. Enligt psykologerna kan man i ett ritat träd hitta traumor frân det fôrgâgna, ângest och hemligheter i det undermedvetna. Jag vet inte om jag tror pâ det där, jag har ritat samma slags träd sedan tonâren och jag har förhoppningsvis förändrats lite sedan dess.
Pâ frâgan om när jag kände mig glad skrev jag " när jag lyckas" och inte " när barnen gâtt och lagt sig"
Vi fâr se om det kommer vitklädda män och hämtar mig eller inte.
Analysen är klar om ca tvâ veckor.

8 kommentarer:

annai sa...

Oh, vad ar det for spannande jobb dar du maste genomga sadana test?! Hoppas det gick bra och att jobbet ar ditt om du vill ha det.

Kram

Svensk chekchouka sa...

pfff, det är ju jusst det, sâ spännande är det inte, lite american style bara...de ville ocksâ veta om jag hade bil, vilket märke, vilket âr, om jag betalat den cash...

Anna Malaga sa...

Oj, vad duktig du var! Jag hade nog knappt kunnat hâlla mig... hade drabbats av en vansinnig lust att göra ett träd med rötterna uppât och en äldre, enbent prostituerad, sâ att de hade fâtt sitta uppe hela natten och analysera...;-)

Lycka till med jobb!

Svensk chekchouka sa...

MALAGA ANNA, Jag VET att du inte skämtar! Asg.
Kram

Arsouille Team sa...

Tänk om man inte kan rita? Bara göra streckgubbar?

Karin sa...

Coolt, vad är det för jobb? Ska du få göra ett lögndetektortest också? Det är jättevanligt i Israel, höll på att tacka ja till att gå vidare i en rekrytering (till ett jobb som jag inte ville ha) bara för att få göra det testet.

Svensk chekchouka sa...

dossis, man fâr inte göra streckgubbar, det stâr i instruktionerna!
Kala, det är ett vanligt säljarjobb pâ STERN!
Suck.

Jenny sa...

Ha ha, jag minns att jag sokte samma jobb och gjorde samma test for nagra ar sedan. Tackade dock nej till jobbet sen for jag skulle sta i butiken pa hotel Dan i Tel Aviv och det var skiftjobb som innebar kvallar, natter (vem koper diamanter och smycken mitt i natten?) och helger vilket skulle bli for krangligt med barnen osv. Fast sjalva jobbet ar val helt ok nar man far ha fin drakt och omges av smycken varda tusentals dollar och prata med turister fran hela varlden! Lycka till!