söndag 1 mars 2009


Första dagen pâ jobbet, bland ett hav av diamanter och ädelstenar...

Butiken är fantastiskt chic, tjejerna verkar helt okej, halva gänget är Ryskt, halva Syd- Amerikanskt, tvâ Israeliskor och sâ jag...

Arbetstiderna är bra och det tar bara tio minuter hem.

Det bästa av allt, förutom att allt är otroligt vackert är att alla pratar hebreiska. Jag längtar tills jag kan tala obehindrat, jag känner samma frustration som för 18 âr sedan dâ jag kom till Frankrike utan att förstâ och samma fascination över det nya sprâket, jag gillar att säga ord, att pröva ett nytt, att bli förstâdd.

Butikschefen bad mig välja ett par örhängen som jag ska arbeta i, de ser ut som pâ bilden och är fulla av ädelstenar!

7 kommentarer:

Unknown sa...

Vad häftigt! Du kommer att prata obehindrat snabbt som attan och du kommer säkert vara toktrött pâ kvällarna men det är det ju värt!!

Katarina sa...

Lycka till med det nya jobbet!

Sissel sa...

Lycke til! og de ørehengene var RÅLEKRE! :D

Lillie plein damour sa...

Ah vad fin du mâste vara i dina örhängen! Lycka till gumman. KRAM

Svensk chekchouka sa...

tack tjejer!!!!

Karin sa...

Oj, nu måste jag ju åka och titta på hur du ser ut någon dag! Och shoppa svindyra smycken såklart...

anna of sweden sa...

Vad spännande det låter.
Och vilka läckra örhängen!
Lycka till med karriären! :)