onsdag 4 mars 2009


Idag har jag varit och besökt en spâtant.
Jag satt och lyssnade pâ en tjej som satt och spâdde en karl med kärleksproblem per telefon. Hon har ingenting framför sig, bara ett papper där hon skrev ner saker.
99% av alla som vill bli spâdda har kärleksproblem, ord som "jag ser nâgon som du har mânga känslor för" funkar alltid, och "du har nâgon som är avundsjuk och talar illa om dig pâ jobbet stämmer in pâ ALLA, iallafall de som jobbar pâ kontor i Frankrike!
Medans spâtanten ( en tjej i 30 ârsâldern) malde pâ om vad hon sâg i sina kort och ropade - jag fâr en vision!!! gav killen hela tiden information som hon skrev ner och sedan använde nâgra minuter senare.
Det var otroligt att höra, karln glömde ju bort vad han sagt i ivern och var helt fascinerad när tjejen prickade rätt.
Vid ett tillfälle ringde hennes biltelefon, hon bad bara karln vänta, pratade med sin svärfar, tog tillbaka karln och sa att hon fördjupat sig i hans födelsedatum och fâtt visioner gällande hans nya tjej.
35 minuters rappakalja kostade karln 135 euros ( betalning per kontokort) och 13,5 Euros i fickan pâ tjejen...
Fult kanske. Svin dyrt- helt klart, men karln var lycklig när han lade pâ, han hade ju fâtt höra precis vad han ville ; hur bra han var, hur mycket hans nya tjej tyckte om honom och vilket fint hus de snart skulle köpa tillsammans. Han hade definitivt valt rätt den här gângen, det var kvinnan i hans liv!
Det är synd om människan.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Min granne som blev dumpad efter 18 ârs äktenskap med ett SMS gick till en spâtant förra veckan. Hon fick bl a veta att nâgon i hennes närhet ville henne illa. Nu sitter hon och försöker klura ut vem det är. Suck!

anna of sweden sa...

Ja, vad ska man säga ...

Men vad gjorde du där? Hur kunde du sitta och lyssna på hans sejour?

Svensk chekchouka sa...

anna, jag känner en som jobbar där, fniss. det är INTE jag, även om jag fâtt erbjudande, asg.