torsdag 30 april 2009

Fick ett super erbjudande av chefen. Ta butiken i det femstjärniga lyxhotellet pâ stranden!
Proppat med rika fransmän och amerikaner som stâr i startgroparna för att spendera tusentals dollar pâ smycken.
Suuure. kan jag fâ se pâ försäljningssiffrorna?
Jo tack. Man är väl inte född igâr och sura är jag vansinnigt bra pâ, jag kan tom se sâ arg ut att folk blir rädda. Blir jag fly förbannad, som idag, rycker det som spasmer i kinden.
Chefen backade och jag lyckades fâ ner fem dagar till tvâ dagar i veckan. Fick tom en kram pâ köpet. här förhandlar man om allt.
En liten seger, fast jag är fortfarande sur.
Krisen är här, det är ingen tvekan, hotellen är halvfulla och dollarn är inte värd mânga shekel.
Suck.

4 kommentarer:

Karin sa...

I den stora staden? På det hotellet jobbade jag under min korta karriär som världens sämsta klädförsäljare... Kan du inte visa ditt arga fejs nästa gång vi ses? Fast bara en kort stund så att jag inte blir rädd.

Svensk chekchouka sa...

asg, jag kan inte fejka. Nej, det är inte i den stora staden utan den lilla fina starx norr över...
fast nu har hon ângrat sig och jag är glad igen!

Sara sa...

Tack för vällingtips! Ska kolla på en gång!

Svensk chekchouka sa...

sara; de rien.