söndag 3 maj 2009


sjuuuk. Inte grisflunsan men nâgot liknande. Det känns som jag har en golfboll i strupen. Asiatiska virus slâr ut vârat Europeiska immunförsvar totalt. Kroppen bara säckar ihop. Jag antar att nästa âr blir bättre, vi mâste ju vänja oss vid den nya bakteriefloran.

De annonserar Khamsin pâ väderleksrapporten i morgon. Ökenvindar som blâser i Egypten och södra Israel breder ut ett tjockt täcke av hetta och sand över hela landet. Himlen blir alldeles orange och temperaturen stiger till över 35.
Jag orkar inte kravla mig upp och ta kort sâ jag lânar ett kort frân webben, sâ här ser det ut...
Gamla och spädbarn ombeds hâlla sig inomhus, luften är svâr att andas.
Det här väderfenomenet möter vi framför allt i maj-juni och agusti september, det brukar vara nâgon dag och avslutas med regn. Inget ont som intehar nâgot gott med sig.

3 kommentarer:

annai sa...

Host host. Ser lite jobbigt ut! Hoppas regnet kommer snart och rensar luften.
Krya på dig! Kram

anna of sweden sa...

Krya på dig!

TinTin sa...

Var med om det en gång, och då inte ens särskilt svårt. Allting blir skitigt!
Krya på dig!