fredag 8 maj 2009

Lillans födelseadg gick av staplen med buller och bâng pâ dagis.
Här fjâsas det inte, festen höll pâ i tvâ timmar med sâng och musik. Tre barn firades pâ ett alldeles sârskilt sätt med sâ mycket uppmärksamhet och kärlek man kan ge.
Alla föräldrar var med, nâgra syskon och mor- och farföräldrar ocksâ.
Dottern var lite stjärna. Hon är ju "the ola hadasha" ( nyinvandrad ) i gänget och fröknarna är nog lite extra stolta att visa upp allt hon lärt sig pâ ett âr, bevisa att hon kan och förstâr som alla andra.
Sâ fort hon sjöng med och gjorde gester nickade alla triumferande med uppspärrade ögon, och jag torkade târar som envist fyllde ögonen, târar av stolthet.

6 kommentarer:

anna of sweden sa...

Vad härligt det låter!
Jag kan riktigt se det framför mig.

Och du, tack för den uppmuntrande kommentaren på min blogg. Jag satt just och kände mig alldeles nedstäm eftersom det var så många som skrev "Usch, vad läskigt!" i mitt kommentarsfält. Sådant vill man ju inte höra ...

Ha en skön helg!

Kram!

Katarina i Holon sa...

Mazal Tov! Fyller hon idag? Shabbat Shalom.

Svensk chekchouka sa...

anna; vad skönt att det lugnade dig, det är verkligen en baggis, lyssna inte pâ folk som inte vet vad de talar om. jag är veteran i ämnet ;)
katarina;näpp, den tredje, men hon var sjuk dâ.

annai sa...

Åh, grattis i efterskott till snuttan! Kram

Unknown sa...

GRATTIS! Jag hoppas att hon fick en minnesrik dag.

Karin sa...

Grattis i efterskott - såg precis fotona på FB. Vilket party! Och hon är ju så supersöt.