måndag 11 maj 2009


Sedan flera veckor tillbaka släpas det pinnar, brädor, kartonger och annat brännbart material kors och tvärs över kvarteret.

Idag firar vi Lag Baomer.

Jättelika brasor tänds över hela landet, barn och vuxna bränner träbitar, plast och frigolit ( men hallâ, det är faktiskt farligt, har ingen gâtt pâ Mulle här??) i enorma högar, och sâ äter man förstâs.

Jag hade med mig en ris-sallad. En banal rissallad. Tror ni mig om jag säger att säkert tio personer kom fram och sa hur fantastiskt god den var och ville ha receptet, jag trodde först att de drev med mig, men sâg i ögonvrân att ALLA var framme och tittade pâ min exotiska sallad.

Det är speciellt att vara invandrare, man försöker att smälta in i mängden och sâ blir det fel, fniss.

5 kommentarer:

TinTin sa...

Jamen få hit receptet då!

Svensk chekchouka sa...

det är hemligt, asg!

lite hemligt ris, nâgra hemliga tomater, gurkor, oliver rödlökar och en stor hemlig burk majs...
Pâ med hemlig senapsvinägrett och hepp!

??????????? jag vet inte varför, men engelsmännen är nog inte lika lättimpade...

Sassa sa...

låter smaskigt! :)

Katarina i Holon sa...

Rissallad låter exotiskt! Det har jag aldrig ätit faktiskt.

Lisa Christensen sa...

Så mysigt det verkar! Och den där rissalladen låter god :)