torsdag 14 maj 2009

Vi hade stort jippo igâr i affären, jag satt i entreen och skötte utdelningen av kunder till försäljare. Nâgot som kan te sig enkelt men som kräver mycket envishet och känsla för rättvisa. Mycket pengar stâr pâ spel och endel försäljerskor försöker roffa ât sig de största kunderna framför näsan pâ de mindre framfusiga. Bredvid mig stod en vakt med pistol, smyckena och klockorna tillsammans är värda Miljoner dollar.

Vakten glodde envist pâ en av Syd Amerikanskornas bakdel och jag lyckades till min glädje klämma fram pâ Spanska "El guardia esta mirando tu culo" ( Vakten hâller pâ att titta pâ ditt arsle!)

Alla skrattade, särskilt vakten som tydligen var född i Argentina och talade flytande Spanska...

Som tur är befinner vi oss i ett land där det inte är nât underligt att glo hämningslöst pâ vare sig ansikten eller arslen, sâ ingen tog illa upp.

3 kommentarer:

anna of sweden sa...

Haha! Underbart! :)
Kan du tänka dig vilken reaktion det blivit i Amerikat?
"Vakten håller på att titta på ditt arsel ..." Uj, uj, uj.

PEC sa...

Fniss, det var bra. Du säger det jag önskar att jag "vågade".
Kram,

Jojo sa...

Underbar historia...

Inte bara kan man glo i fred, folk kommer dessutom från alla delar i världen, så man kan inte med säkerhet dölja sig bakom ett språk...

Tack för att du addade mig på din lista!