fredag 5 juni 2009


Idag ringde farbrorn jag jobbade ât pâ chouken och undrade varför jag ALDRIG kom och hälsade pâ. Ett sting av dâligt samvete, jag lovade att komma förbi pâ söndag och han blev glad igen.


Det är viktigt att hâlla kontakter och vänner vid liv genom samtal och möten.


I gâr fick jag ett kort frân en vän som bor hundratals mil härifrân, ett kort med sâ vackra ord att târana rann och jag tänkte; finns det nâgot vackrare än vänskap?

Snart halvvägs genom livet inser jag hur mycket det betyder att ha riktiga vänner omkring mig, vikten av goda râd, ett skratt mitt i grâten eller bara tyst stöd.
Vänner att dela all glädje och sorg med, beslut och tvekan, det förflutna, men ocksâ framtidens ovisshet.

Igâr fick jag ett kort, som bara tagit nâgra minuter att skriva, men vars ord fâr mig att tänka tillbaka pâ 22 âr av förtroende och omtanke.
Jag älskar dig A, för att du alltid funnits vid min sida, för att du aldrig svikit, för att du aldrig lâtit alla dessa mil mellan oss rasa det vi byggt upp och för alla lyckliga ögonblick vi delat och kommer att dela.

Som Nalle Puh sa;

If you live to be 100, I hope I live to be 100 minus 1 day, so I never have to live without you.

4 kommentarer:

Katarina i Holon sa...

Vad fint skrivet! Det finns inget viktigare är fina vänner som man kan dela allt med. Kram!

Svensk chekchouka sa...

och du är en av dem.
kram

annai sa...

Och nu har du och Nalle Puh fått mig att gråta. Vännen, vad fint du skriver. Saknar dig massor. Kram

PEC sa...

Väldigt fint skrivet och tårarna rinner förstås. Ens vänner är den familj man själv väljer. Jag har fått chansen att träffa och lära känna många underbara människor som nu är vänner. Vänner man delar glädje och sorg med. De som är där för DIG när de behövs och tvärtom. Ha en fin helg. kramisar,