söndag 23 augusti 2009

pâ samma sätt som svärfamiljen kan vara nâgot jobbigt som liksom bara kommer pâ köpet kan det ocksâ vara nâgot positivt.
När jag var liten drömde jag om en stor familj, med massor av kusiner och fastrar och farbrödrar. Min familj var liten och släktmiddagarna glesa.
Genom mannen ger jag mina barn det jag alltid drömt om själv. Ett hus fullat av kusiner, middagar med över trettio personer, liv och kiv,skratt och avslapppnat umgänge.
Det är underbart och jag har njutit i fulla drag.
Idag lämnar vi Eilat och styr kosan norr över med ett bagage uppbunkrat med kramar och kärlek.
Det är ovärdeligt att omge sig av människor man blint kan lita pâ, människor som alltid finns där, i vâtt och tort.

1 kommentar:

PEC sa...

Det är härligt med stora familjer speciellt om man inte behöver bo med alla hela tiden. Besök då och då är kul och barnen får underbara minnen. Jag har ju stor släkt speciellt i Finland och minnena jag har från somrarna där är ovärderliga. Låter som ni hade det jättehärligt. Kram,