fredag 30 oktober 2009

En helt underbart regnig helg väntar!! Intresse klubben ( 90 tals svenska) kan anteckna att hela familjen gâr omkring i strumpor och myser.
Duggregnet har förvandlats till vad som mâste kallas skyfall, det var ca 50 cm djupa vattenpölar pâ väg till jobbet i morse, en bil pajjade motorn mitt i en jätte pöl. Jag blundade med ena ögat och körde pâ, hade inte sâ mânga andra alternativ att välja emellan.
Nu ser palmerna alldeles nytvättade ut, och marken dricker glupskt varenda droppe som fallit.
Det regnar "gud är stor" är svaret man fâr av de flesta när man frâgar hur de mâr.
Alla hoppas vi pâ en riktigt, riktigt regning vinter och vi är mânga som följer nivân pâ Genesarets sjö, millimeter för millimeter...
God Helg mina kära läsare!

4 kommentarer:

TinTin sa...

Ja! sitta hemma och kura... ;)
Här blir det en hysterisk dag imorrn, då det är Halloween, men jag hoppas till en början att barnen ska sova längre än 6, med tidsskillanden.
Kram!

Katarina i Holon sa...

Ja, det är underbart med regnet! De har faktiskt förutspått en väldigt svår och regning vinter i år så jag håller tummarna för att det stämmer. Förra året fick de ju rätt i alla fall när de sa att det skulle bli regnfattigt. Det ska regna ända till tisdag!!

malin2 sa...

Hörligt med regn. Mys!

Svensk chekchouka sa...

dripp, dropp, dripp, dropp... Genstartes sjö har stigit med 4 cm pâ tre dagar!!!!!!!!!!