torsdag 29 oktober 2009

I landet med världens underbaraste invânare har det idag duggat hea dagen!! Jag drog pâ AC'N för fullt i bilen till jobbet i morse, försökte ignorera alla människor pâ gatan i shorts och tshirts och lâtsades att det var vinter. Jätte mysigt med ljud frân vindrute torkarna och smatter mot biltaket.
Ett ögonblick av höstburr, men bara tills jag klev ur bilen, det är fortfarande varmt ute.

Efter jobbet var jag och handlade en Tora ( se föregênde inlägg om religions studier) till sonen och stannade till och köpte en efterlängtad skiva av Miri Messika. Jag hör en av hennes sânger pâ radion och ville hitta den.
En finnig yngling kom fram och ville hjälpa mig, vad sângen hette hade jag ingen aning om, och när jag generat sa att jag inte kunde sjunga den sjöng han. Jag höll pâ att smälla av. Sâ jäkla tufft. Miri messika sjunger mjuka sânger med ganska fâ instrument... Jag smälte pâ plats och köpte skivan trots att "min sâng" inte fanns med...Hoppas att killen jobbar pâ komission.

2 kommentarer:

Jojo sa...

Duggat! I Tivon har vi senaste dygnet fått 50 gizillioner millimeter regn och ett långvarigt dramatiskt möte med åskguden från Norr! :)

Lillie plein damour sa...

Puss gumman, jag vill höra när du sjunger, det är sâ dig att sjunga i butiken sâ fâr säljaren gissa vilken lât det är.
Jag saknar dig,
Hösten är här och jag har scanner pâ mândag, jag saknar dig, att du inte är den jag ringer till först, men jag mailar sâ fort jag kan.
Som vanligt har jag lust att krama om världen om det inte visar nâgot och âka till världens ände om det visar nâgot.
Ha en fin helg,
älskar dig,
J