onsdag 28 oktober 2009

Fâr jag bjuda pâ en dagens?

Dagens hânflin, fick kvinnan som trängde sig i kön, smög ner en burk jag-vet-inte-vad mitt bland mina varor i kassan och försökte ta tillbaka den när kassörskan scannat den. Hon âkte dit och hade ju inte aaaalls fattat att det var mina varor.

Dagens asgarv kom när jag oskyldigt frâgade kvinnan hos slaktarn om hon var i sällskap med karln som beställde kött framför mig. Jag fick en grimas till svar och ett hjärtligt NÄE, -HUR- kan du tro det!!!???

Dagens leende kom när jag sâg pâ väderleksrapporten att det ska regna i helgen.

Dagens ilska gâr till sonen som utnyttjar mammas lässvârigheter och försökte tuta i mig att fröken skrivit en lapp om födelsedagar när det egentligen stod att han inte gjort sin religionsläxa tre dagar i rad.

Dagens "KEF" blir entrecôte, kronärtskockor i ugn och ett glas Barkan - rött.

2 kommentarer:

TinTin sa...

Bra försök, killen! ;)

Katarina i Holon sa...

Haha, de kan de små rackarna!! Bra försök...