torsdag 10 december 2009

Gârdagens 45 minuter pâ lillan var för gäves, idag hittade jag tre levande löss i huvudet pâ henne hur nu det kan ha gâtt till. Igâr var de definitivt INTE där.
Hanukka avslutningen pâ dagis hjälpte inte att hitta den skyldiga. Jag spanade för gäves efter en unge som kliade sig...
Nu har jag varit pâ Apoteket, pâ treâringar fâ man bara använda naturmedel.
Damen i kassan sa att de hade haft en strid ström av mödrar under dagen som bett om lusmedel...
Kamma, kamma, kamma, kamma, kamma...pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff.

6 kommentarer:

TinTin sa...

Japp... Ett jäkla gissel är det! Full Marks funkar. OCh jag har det i håret på Bast också. Behöver du kan jag skicka.

Svensk chekchouka sa...

Full marks? mâste googla...

Unknown sa...

Det är ett jvla sk*t!! Du har min fulla sympati! En väninna till mig jobbar som skk pâ ett vârdhem för blinda barn och de köra bara vanlig matolja i hâret pâ barnen. Hon menar pâ att det är lika effektivt som dyra lusmedel och olja har alla hemma. Testa med att packa in hâret pâ natten med massor av olja. Tvâtta som vanligt dagen efter och upprepa samma metod efter 7 dagr.

Alaska sa...

Jag har haft löss samtidigt med min dotter i två omgångar (eftersom hon använde min borste och snoddar), och problemet är det att jag då får be mannen luskamma mig...?! Lite halvjobbigt sådär att ge honom instruktioner, men han klagade inte så mycket. Undrar hur det extremt lockiga och tjockhåriga israelerna blir av med löss. Hur luskammar man sånt hår?

Svensk chekchouka sa...

Tintin; jag ska frâga pâ apoteket, det stâr ju att den tar kâl pâ äggen ocksâ!!

Dossis: jag har hör om oljan ocksâ! Lusmedel är dyrt, köpte en jättflaska igar och den är sâ gott som slut!

Johanna: Du har rätt, mina ungar har skandinaviskt hâr och den tredje bara tjockt. Tänk pâ all smâ flickor med lockigt lângt hâr... vilket hel*ete! Asg, make som luskammar... min kommer inte ens in i badrummet!! Men han kanske mâste han ocksâ...

Katarina sa...

Åhhh. gudars va jobbigt! Förstår att ni går på löss hunting nu.

Hoppas ni får bukt med de små otrevliga djuren..