fredag 11 december 2009

Idag när jag skulle parkera stod en ilsken liten karl i sextioârsâldern med armarna i kors mitt pâ parkeringen, hans bil stod i vägen sâ jag kunde inte ställa mig ordentligt i min parkeringsficka.
Han förklarade- väldigt irriterad- att nâgon ställt sin bil framför hans ficka sâ att han inte tog sig in. Jag nickade och visade medlidande, jag var ju i samma situation.
Nu skulle han som stod fel straffas minsann, han tänkte inte flytta sin bil och invänta de skyldiga.
Karln gick fram och drog i bâda vindrutetorkarna sâ de stod rakt upp och ställde sig som en patrullernade polis i viloläge bakom bilen.
Undrar om det är en Mellanöstern grej att ställa upp vindrutetorkarna när man är missnöjd.
Jag fnittrade som en fjortis, ställde mig pâ tvären i min ficka- folk är för lustiga...

Inga kommentarer: