onsdag 3 mars 2010

Hjälp med bekämpning av fettsladder!

Häpp! Jag är pâ fötter, jag trippar inte, hasar mer, men jag är iallafall uppe...
Det positiva med det hela är att innan jag blev sjuk tänkte jag försöka gâ ner ett kilo. Nu är det gjort, pâ en dag!
Jag mâste verkligen börja sporta. Problemet med att bo i ett land där det är varmt nio mânader av tolv är att man inte kan ljuga för sig själv, eventuella valkar exponeras i princip âret om pâ stranden för nyfikna, hänsynslösa blickar...
Jag är absolut inte tjock, inte ens mullig, men det börjar känns lite slappt och sladdrigt pâ sina ställen...
Det börjar äntligen gâ upp för mig att om man vill ha en vältränad kropp mâste man träna.
Tränar ni? Vad gör ni i sâ fall? Jag skulle verkligen vilja och behöva sporta, för att det är snyggt med lite muskler och bra för kropp och själ.
Finns det inget annat än jogging och situps som är sâ urbota trâkigt och svettigt?

4 kommentarer:

Jojo sa...

Jag tränar ju aikido 4-5 gånger i veckan och de flesta former av kampkonst är verkligen allomfattande för kroppen. Aikido är dessutom inte speciellt våldsamt utan har mer fokus på samspel, flexibilitet och ett innefattar ett spirituellt tänkande. Kan mer liknas vid Qi Gong eller Tai Chi, fast mer dynamiskt. Efter 30 års letande fann jag i alla fall vad som aldrig lyckas tråka ut mig...

Annars kan du ju bara komma hit så drar gärna mina två schäferhundar dig med på någon mil runt Jezreeldalen...

Katarina i Holon sa...

Ja, jag tränar, men bara raska promenader, eller jag kanske ska säga power walk så låter det bättre. Jag går snabbt eller joggar intervaller ca 5 km varje dag och ibland, ca en gång i månaden, gör jag 10 situps, asg!!!

Svensk chekchouka sa...

Jojo, jag vet faktiskt inte vad aikido är. Men kampsporter är ju verkligen bra för kroppen. Vi har Karv Maga här pâ sporthallen, men med tre ungar hinner jag inte dit.

Katarina, powerwalk, och sâ mâste man ha hâret bakâtslickat och tofs, âtsittande toppar, helst urringade annars funkar det inte... gâr du med armarna i 90 grader och knytna nävar ocksâ? asg, situpsen, finns det verkligen folk som gör situps varje dag?

Unknown sa...

"skrattar hysteriskt" Jag har aldrig trânat men har upptäckt att yoga är bra för mig, mâste bara dra upp rytmen;)