tisdag 2 mars 2010

Jag tror att jag ska dö varenda gâng

dessa horribla virus attackerar mitt immunförsvar som förmodligen vare sig är Europeiskt eller Mellanösternskt men nâgot mittemellan.
Magsjuka igen.
Tredje gângen pâ ett âr- jag som aldrig hade magsjuka i Europa.
Just idag, när jag är döende kommer de frân kabek tv och ska kolla hur kontakterna ser ut. Bara idéen att stâ upp fâr mig att känna mig sjösjuk. Alla virus här har yrsel gemensamt, det kommer pâ köpet, ordentlig yrsel, i morse ragglade jag till badrummet.
Nu har jag druckit mitt sockrade thé. Hungern river i magen men jag tänker inte ge vika vare sig pâ ris eller morötter. Jag känner fienden vid det här laget, och jag vet att den attackerar igen efter tvâ tuggor.
Det blir att vänta ut faran, tills den är över- förhoppningsvis i morgon...
Urk.

6 kommentarer:

Tove sa...

Stackare! Krya på dig fort!

Karin sa...

Stackare! Krya på dig! Och se till att få i dig lite salt också. Kram.

TinTin sa...

Stackars Ullis! Tag hand om dig.

annai sa...

Du måste svälta magbaciller tills de är helt borta. Minsta smula och de attackerar igen.
Krya på dig gumman. Kram

Svensk chekchouka sa...

Tove,jag är pâkryad! mâr mycket bättre, tack!

Karin; Finns det salt i pita bröd?
det är det enda jag ätit sedan i fÖrrgâr. Men magen är bättre, och platt! ;)

Tinitin; Jag fÖrsöker...

Annai; jamen eller hur. Jag har alltid hört att man ska äta när man blir sugen igen. Det funkar inte här iallafall. Det gâr framât. Fôrra âret tog det en vecka att bli frisk, nu verkar det vara över pâ 24 timmar. tfou tfou tfou.

Unknown sa...

Fy sjutton, STACKARS dig!