torsdag 6 maj 2010

Funkar inte paus-knappen?


Jag undrar vad folk som inte har barn gör hela dagarna...

Tänk att kunna städa huset pâ morgonen och komma hem pâ eftermiddagen och hitta allt EXAKT där man lagt dem... att kunna klippa hâret och komma hem utan att en hela armé skriker att det är fuuuult med page... att kunna sätta sig ner och läsa en bok, dricka en kopp kaffe i lugn och ro.

Underbart.

Allting är relativt. Grannen som har sex ungar mâste ju tycka att vi lever ett "Club-Med" liv härinne.

Visst fâr man gnälla ibland. Jag blir jätte trött pâ mina ungar emellanât, men som lillan alltid tjuter när jag blir arg" Du älskar oss ändâ- även fast du skäller"

I förrgâr ringde svägerskan, en barnlös snart fyrtioâring och undrade hur det var.

Jag svarade att det var fullt ös och att jag faktiskt var helt slutkörd. Hon svarade att om det var pga barnen som jag var trött sâg iallafall hon det som nâgot positivt. Det fanns en liten klang av vemodighet i rösten...

Där fick jag sâ jag teg, jag kände mig verkligen egoistisk och taskig.
Man ska tänka efter innan man gnäller.

4 kommentarer:

annai sa...

Alla har vi rätt att klaga och gnälla ibland, även om allting är relativt. Man FÅR vara arg på sina barn även om det finns de som inte har barn och man FÅR tycka synd om sig själv när man är hostig och förkyld även om det finns de med mycket värre krämpor.

Sara sa...

visst får man klaga! Det innebär ju inte att man inte älskar de små terroristerna högre än livet självt!

Unknown sa...

Johannas regler: Man fàr klaga. Men inte àlta. :=) Med 3 kattungar, sà ska jag aldrig ha barn. :=P

Helly på vift sa...

Klart man fàr klaga, det gòr jag oxà fast jag inte har nàgra barn àn ;)

Som du sa sà har man ju mycket mer tid fòr sig sjàlv innan man skaffar barn, men i lànga loppet tror jag inte att du vill byta àven om det kan vara lite jobbigt fòr stunden.

Kram fràn Jakarta