måndag 3 maj 2010

Tel Aviv

Stranden och Jaffa längts bort...

Tel Aviv sett ifrân Jaffa. Jag älskar den utsikten!

Strandpromenaden...



En Bokhandel...
Panchisarna sitter i klasar längs strandpromen och spelar domino och backgammon...




Tel Aviv ligger bara en halvtimmes bilfärd frân Natanya.
Vi är där ganska ofta pâ kvällarna för att ta ett glas vin pâ nâgon uteterass eller kanske tom gâ pâ disco- fyrtioârskrisen kallas det ror jag...

Dagtid är det ocksâ mysigt. Det kryllar av affärer med billiga kläder. De är inte alltid snygga. Det kinesiska stuket tilltalar inte mig- och här är i princip ALLT "made in China", men letar man lite sâ kan man fynda.

Igâr sâg jag bikinis för trettio shekel; ca 6 Euros tex.

Vännerna har âkt hem. Fyllda med nya intryck och med mätta magar. Maten här är förödande god och problemet är att folk tycks äta jämt. Det är svârt att stâ emot trycket, särskilt när man är pâ semester...
Vi börjar en ny arbetsvecka, en kort. Pâ torsdag âker vi pâ lânghelg med tält och barbeque i bagaget...




1 kommentar:

Katarina i Holon sa...

Fina kort!!

Jag längtar till tälthelgen!