tisdag 11 maj 2010

Idag gick krigslarmet.

Det gör det ibland.
De testar sâ det funkar antar jag. Ibland förvarnar de, iband inte. det kan verka knäppt- men eftersom nâgra av vâra grannar är av det hetsiga slaget skulle de kanske fâ för sig att slänga iväg en missil exkat vid tidpunkten för övningen, och dâ skulle vi ju dö som flugor...
Sâ larmet gick.
Jag var ensam hemma och tittade ut genom fönstret i vardagsrummet. Inga missiler frân Gaza iallafall- jag ser ju ända till Tel Aviv. Folk knatade pâ som vanligt där nere sâ jag gick och satte mig igen och fortsatte med det jag gjorde innan. Jag vill ju inte riskera 9 trappor pâ trettiosekunder om det nu bara är ett skämt. Tänk vad pinsamt om en granne skulle se mig och undra vad sjutton jag höll pâ med.

När killarna kom hem frân skolan berättade den stora att larmet gâtt under religionslektionen (med The religionslärare som jag redan skrivit om)
Läraren hade hoppat till och sagt till barnen att sitta kvar i bänkarna medan hon undersökte vad som var pâ gâng. Hon var lite stirrig, sonen härmade henne genom att gestikulera med armarna.
Enligt sonen var hon borta tio minuter...
Han skrattade när han berättade det- det som var kul i historien var att hon burit sig illa ât. Barnen har ju sedan länge idiotförklarat människan.
När hon kom tillbaka delade hon ut ett överraskningsprov pâ femton sidor till barnen.
Ingen plats för veklingar här inte.
Om mellansonen fâr henne till klassförestândare nästa âr byter jag skola.

2 kommentarer:

Helly på vift sa...

Tycker det är väldigt dumt när de inte förvarnar tester innan. Samma händer när de har givit vulkanutbrott alarm i byarna runt omkring Vesuvius. Nu är det ingen som bryr sig längre för test alarmet har gått så himla mycket det sista så folk har inte tid att bry sig längre...

Svensk chekchouka sa...

Helly, det är ju precis det som är risken!!