måndag 10 maj 2010

Livets bästa stunder...

ä

I gâr kom K.
Vi känner varandra sedan tjugoârsâldern. Hon var med i det galna gänget som gjorde Paris klubbar 7/7 under nâgra vilda âr pâ nittiotalet.

Maken var hemma med barnen och vi âkte till döda havet.

En hel dag utan barn som avbryter, att tala om viktiga saker som "dâ", "nu" och "framtiden".

Vi har totalt olika liv idag.
Jag lever familjeliv i ett ganska lugnt kvarter och hon " ungakarlsliv " i Paris.
Hon söker sällskap och jag minuter av tystnad.

Igâr skrattade och grät vi tillsammans över ett glas vitt pâ Mamilla i Jerusalem.

Bakom oss sträckte muren som omgärdar gamla stan ut sig och jag tänkte att livet kan vara ganska händelserikt bara man vill...

4 kommentarer:

Unknown sa...

Jag àr 32 och nu bòrjar vànner dela sig olika livsstadiegrupper dàr vissa satsar stehàrt pà familj och vi andra bara finns till utan planer. Det àr sà hàrligt att kunna tràffas ibland och bara skratta àt underbara New York resan eller fasa oss àt Kreta resan som spàrade ur, eller nàr vi var 14 pers inknòlade i ett rum òver natten....vilka minnen! Vilket hàrligt liv!

Katarina i Holon sa...

Låter härligt! Jag tycker att vi tjejer gör lite såna resor också. Jag älskar att vara med familjen men ibland behöver man lite annat. Kanske en helg i Eilat?? :-)

Tove sa...

Stunder som dessa är guldkornen på livets stig. Oj, vad poetiskt jag fick till det... :)

Svensk chekchouka sa...

Johanna pâ pickadollön:

Jag är sâ himla glad att jag har dessa minnen att falla tillbaka till ibland. Även om vi har jättekul nu ocksâ är singellivets minnen faktiskt oslagbara!!

Katarina; hö, höö, hööö. Ska vi söva ner min make innan vi âker dâ? Asgarv

Tove: Waoooow vad vackert! Kram