måndag 28 juni 2010

När jag var liten,

och vi skulle ut och resa gick det väldigt lugnt till. Allt var planerat in i minsta detalj. Inga otrevliga överaskningar nâgra timmar innan avgâng.
Hos oss har det alltid varit tvärtom.
Vi är alltid ute i sista minuten och egentligen avskyr jag det.
Nu har jag iallafall packat klart, det ska bli varmt i Paris, jag som hoppats pâ lite svalka. Det är över trettio grader och luften är tung enligt väninnan som jag ska sova hos.
I bagaget har jag supersnygga broshyrer, designade av Jojo, "A blueberry among Sabras" som ska delas ut till nya och gamla kunder.
Det känns som hela företaget hâller andan. Vi har alla höga förhoppningar pâ min resa och jag har en späckad agenda.
Just nu ser jag bara fram emot fem timmars flygning- utan barn. Jag tror banne mig at jag frâgar i incheckningen om det finns en barnfri hörna sâ jag kan njuta av min nya Mari Jungstedt, Den dubbla tystnaden till fullo. Jag tänker inte kissa en enda gâng under flygresan, i vanliga fall besöker vi toaletten mellan fem och tio ggr under en flygtur...
Nästa inlägg kommer frân Paris, jag hoppas mina fjärilar flygit iväg dâ, de härjar vilt i magen sedan igâr kväll.

7 kommentarer:

annai sa...

Njut och koppla av på flygresan. Flyga själv har jag inte gjort sedan jag var hos dig i Paris för 3år sedan. Det är höjden av lyx!
Lycka till med resan. Jag hoppas den kommer "bära frukt". Kram

PS. vad fin bloggen blev. är inspirerad att ändra lite själv nu.

TinTin sa...

Åh, ha det så jättebra och jag håller tummarna för att det blir fart på affärerna som resultat. Och njut av resan (nog kan du gå på toaletten en liten gång...? Om inte annat för att bättra på läppstiftet. :) )

Freedomtravel sa...

Önskar trevlig flygresa och tur till Paris! Snart är det dags för oss att resa lite också... äntligen semester om några dagar!

Jenny sa...

Lyxigt! Ha det så bra och lycka till! Kram!

heffamamman sa...

Jag besöker i princip ALDRIG flygplanstoaletterna. Har själv världens superblåsa, som galant klarar av 6-7 timmars resor. Söner som är i den åldern att de behöver hjälp på toaletten brukar jag skicka med maken. För han springer ändå som en jojo till och från toan hela tiden. ;-)

Jag gillar också Mari Jungstedt och har fyra av hennes böcker. Tydligen behöver jag göra en ny bokbeställning snart. :)

Ha det så skönt i Paris! Miloukram

Unknown sa...

Ha det sà underbart i Paris!

ExPIAtriate sa...

Njut i fulla drag, av Paris, av att vara barnfri några dagar! Att resa utan barn är snabbt och härligt, så snabbt att man undrar vad som hände... har man månne glömt något barn inne i tax free eler på toaletten, eller i baren!!!
Hahahaha vet precis vad du menar med att inte gå och kissa...!!
Ha en härlig resa!
Kram
Pia