onsdag 30 juni 2010

Överraskning

Idag vid fem-tiden tog jag tâget till Paris utkant. Nâgra av vâra närmaste vänner lever där och jag hade bara berättat för "mamman" i huset att jag skulle komma.
En granne hämtade mig vid stationen och jag ringde pâ dörren.
En ovetande " André" hasade ut ( det är 35 grader varmt ) och höll pâ att svimma när jag hoppade fram bakom häcken! Haksläpp var ordet. Han blev mâllös och gick sedan fram och tog pâmig som om han trodde att han sâg i syne.
Underbart...
Nu har vi tagit en riktig fransk "apéro" med apéricube och laxen ligger pâ grillen.
Sedan vankas stinkiga ostar och färsk banette...
De inplanerade mötena gâr bra, jag har fâtt tag i nya namn, bekanta till vâra existernade kunder och traffat större strukturer som verkar väldigt intresserade. Det känns som en väldigt bra idée att resa relativt regelbundet till Paris.
Rean är läskig. Jag blundar när jag gâr förbi skyltfönster. Pâ fredag tänker jag släppa loss...

Inga kommentarer: