onsdag 30 juni 2010

Paris me voilà...

Metron är sig lik, jag fascineras av flödet av människor som aldrig tycks sina...
Har druckit kaffe pâ brasserier mellan varven, uppskattat att förstâ exakt vad folk säger till mig och inte pâ ett ungefär. Franskan är örongodis, sprâket är underbart och ack sâ lätt att tala och läsa...
Ett kapitel är avslutat och just nu bläddrar jag tillbaka nâgra sidor och minns- C'est tout.
Paris är vackert, Paris är smakfullt, Paris är storartat men Paris är inte längre hemma, och det känns skönt.
Jag är inte längre en del av staden, utan här pâ besök.
Jag njuter i fulla drag av miljöbytet, imorgon börjar rean, kunde inte ha tajmat bättre. Om jag snabbar mig hinner jag shoppa pâ fredag!
Mötena gâr som beräknat, inget rafflande idag men inga dâliga nyheter heller.
Imorgon lämnar den tjusiga vâningen jag delar med en väninna frân de vilda âren och beger mig ut till förorterna för att överaska vänner. Det ska bli superkul.
Bonne nuit les amis.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Du verkar uppskatta resan bakât iallafall! Jag hoppas att du hittar ngt snyggt pâ rean. Kram!

Unknown sa...

Mmmm...blev sà sugen pà Paris. Tur att man bòrjat nòta pà franskan nu, fòr vem vet? ;=) Hoppas du fàr massa nya kunder och kan sà spòa skiten ur konkurrenterna.

Jenny sa...

Köp skor! Svårt att hitta fina/eleganta skor här tycker jag...

Katarina i Holon sa...

Rea i Paris låter toppenkul!! Jag har varit på rea på Golf idag, inte illa det heller, haha!