fredag 2 juli 2010

Meningen med livet

Tänk att jag lyckades pricka in precis den veckan Paris lamslagits av en kvävande hetta... Jag som drömde om att gâ i jeans utan att svettas och som tom packade ner en kavaj.

Temperaturen i metron och bussar har nog legat pâ 50 grader.

Ingen luftkonditionering i kombination med svettiga Parisare och en näve luffare ger en oslagbart horribel doft och känns "très metro Parisien"...

I gâr kväll var vi mânga runt chabatbordet, bla min Rabin, et gäng kusiner och kusinbarn. det är det här jag saknar mest i Israel. Den här underbara delen av familjen

Det har varit en härlig vecka, ângesten har helt uteblivit.
Jag har studerat, lite förundrat alla dessa människor som skyndar utan att verka ta sig tid till att leva. Tänkt i mitt stilla sinne att deras liv känns främmande, lite otänkbart.

När folk undrar hur vi har det svarar jag att vi lever enkelt, omgivna av okonstlade människor i ett land som känns som vârat eget. Att inga handväskor eller skor kan mäta sig mot att gâ barfota pâ stranden och titta pâ solnedgângen.

Det är precis sâ jag känner, som att jag helt plötsligt förstâtt meningen med livet -mitt liv...

3 kommentarer:

Unknown sa...

Pà nàgot sàtt kànns det enkla livet lyckligare àn en nyinkòpt 52 tummare fòr att "alla har ju!" Brukar lyxa till vardagen med att diska i mina Loubuotin (fràn fòrra livet). :=) Meningen med livet? Japp, det har jag.

ekstravaganza sa...

FREE BACKLINK OTOMATIS


http://www.backlink.comeze.com/


Unknown sa...

”Det har varit en härlig vecka, ângesten har helt uteblivit.
Jag har studerat, lite förundrat alla dessa människor som skyndar utan att verka ta sig tid till att leva. Tänkt i mitt stilla sinne att deras liv känns främmande, lite otänkbart.”

” Det är precis sâ jag känner, som att jag helt plötsligt förstâtt meningen med livet -mitt liv..”

Ja, många är det som lever utan att reflektera vad som är meningen med livet. Många lever en hedonistisk livsstil och fortsätter med det ändå tills de dör..

Jag är glad att jag har förstått vad som är syftet i mitt liv, och jag rekommenderar dessa två artiklar (artiklar från min blogg): Artikel 1 och Artikel 2; för den som undrar vad den Intelligenta, Ordnade och Rättvise Skaparen har för intelligent och ordnat syfte med oss människor (artiklarna använder formell logik baserat på vetenskap för att komma fram till detta).

Vill även passa på att sig: Vackra foton på staden o naturen i Israel!