tisdag 6 juli 2010

Har du hunnit njuta idag?

Man mâste försöka njuta lite varje dag. det behöver inte vara nâgot extravagnat. Njutning kan vara sâ mycket och sâ lite...
Idag pâ vägen till jobbet stannade jag till pâ mitt favoritbageri precis vid Ikea.
Ett franskinspirerat ställe i provençalsk stil, där man kan skära upp bröd själv och provsmaka med smör eller marmelad innan man väljer vad man vill stoppa i korgen.
Israelen väljer länge o ogenerat. Folk trängs runt borden och smakar gärna pâ olika bröd och kakor. Jag misstänker att en hel drös stannar till för att äta gratis frukost...
Jag köpte en rejäl limpa mörkt râgbröd med russin och en pâse bullar.
Färskbakade kanelbullar- dock utan pärlsocker.
Det är vad jag kallar vardagslyx!

6 kommentarer:

Mrs Pmds sa...

Dagens vardagslyx. 8 kilometer i skogen med alla ungarna. Knäckemackor i ryggsäcken. Fågelkvitter. Hämtar kraft från naturen!!!

TinTin sa...

Japp. Jag har njutit av lilla H och alldeles färsk ciabatta till frukost med rinnig camembert till frukost. Nu ska jag njuta kardemummakaka med hitburet kaffe tillsammans med kär väninna. Livet är bra.

Svensk chekchouka sa...

TINA; Den vardagslyxen hade jag gärna delat med dig!!

Tintin; smarro. Livet är underbart!!

Katarina sa...

Mest arbete på sommarstugetomten,, men man kan ju njuta av att det luktar nyslaget hö, att fåglarna kvittrar,, att grannens katt jagar råttor på lägdan, att det är + 28 C idag, i sommar Sverige!

Svensk chekchouka sa...

katarina, det later alldeles, alldeles underbart!!

Eva Henriksson sa...

Jag har idag njutit av badeti Östersjön och av laxen till middag.
Men allra mest njöt jag av att prata i telefon med mina barnbarn som semestrar på Öland.