måndag 5 juli 2010

Tillbaka till min klibbiga vardag...

I morse när jag âkte till jobbet körde en av bilarna i vänsterfilen i 30 ungefär. Efter honom en enorm bilkö.
Jag sneglade in genom bilrutan när jag gled förbi i 90.
Karln ât nâgot som sâg ut som yoghurt.
Ett ögonkast i backspegeln innan kurvan 500 m längre bort bekräftade mina farhâgor, han var fortfarande inte klar. det handlade inte om att ta en sked- han ât frukost, förmodligen njöt han av varje tugga.
Ensam i världen - seul dans le monde.
Israelens kapacitet att koppla bort omvärlden...

Jag tackar G*d var dag jag tar mig frân A till B oskadd...

4 kommentarer:

TinTin sa...

Och ny bild har du. Fint!

Katarina i Holon sa...

När jag kör hem från jobbet ser jag folk raka sig, sminka sig, dricka kaffe...fast jag äter också min frukost i bilen. Men smörgås, lite enklare än yoghurt när man kör!

noomi sa...

Om du blundar medan du kör så slipper du se hur knäppt andra bilister beter sig.
Kram,

Svensk chekchouka sa...

tintin, ju mer jag pillar ju värre blir det känns det som. Nu fâr det vara sâ här tills vidare_ om jag kan lâta bli att trycka igen vill säga...

Katarina; Du är helt klart miljöskadad ;)

Noomi; hi hi, bra idée!