tisdag 28 september 2010

Funderingar kring offentlig urinering...

Idag i Expressen läste jag om en karl i Nacka som kissat offentligt (vid en busshâllplats) han friades tydligen igâr av Nacka tingsrätt.
Jag tycker folk kissar överallt utmed vägarna här, kanske för att de bälgar i sig kaffe vid ratten.
En riktig "gever" gâr inte pâ WC, han pinkar pâ plats och ingen verkar bry sig.
Häromdagen, när vi stod vid rödljusen pâ väg in till Netanya, glodde vi hämningslöst israeliskt pâ karln som vattande gräset mellan vägfilerna.
Helt plötsligt krängde han av sig vattendunken han hade pâ ryggen och kissade mitt framför näsan pâ ett tiotal bilar som väntade pâ grönt ljus.
Vi skrattade men var säkert de enda.

3 kommentarer:

Katarina i Holon sa...

Påminner mig om min svåger! Offentlig kissare nummer ett, haha!!

Freedomtravel sa...

Råkade faktiskt (av nån anledning?) prata om detta med några holländare i somras. Där är det tydligen förbjudet att kissa även i skogen (har de sån?)Förutom för barn...? Känns det inte som att man komplicerar tillvaron då, lite i onödan? Fast å andra sidan, om man nu är ensam i skogen, vem ska anmäla förseelsen?

Svensk chekchouka sa...

Katarina, jag fick inte tag pâ honom, hade gärna publicerat en intervju med Israels "mesta road pee-er"

Freedomtravel; vad lustigt. Jag menar vad gör man om det inte finns en toalett i svampskogen? hihi