torsdag 17 februari 2011

Klockan fem varje onsdag

har barnen simlektioner pâ Kääntry.
Alla mammor sitter nybrushade och välsminkade pâ bänkarna och ler.
När simläraren gâr runt bassängen i bar överkropp och tatuerade muskulösa armar gâr det som ett sus i publiken.
Barnen söker förtvivlat mammornas blickar för uppmuntran, mammorna lika förtvivlat simlärarens.
Jag har hört talas om simlektionerna och trott att mina väninnor överdrivit situationen.
Igâr, nertryckt i jacuzzin mellan tvâ pensionärer, fnissade jag för mig själv- en riktig onemanshow!

4 kommentarer:

Katarina sa...

Fler som fnissar! :)

Katarina i Holon sa...

Wow, synd att mina barn redan kan simma!! ;-)

Svensk chekchouka sa...

Katarina; ;)

Katarina i Holon,ja det är synd, för ingen av mammorna hade tyckt det var det minsta konstigt att skriva in ungarna trots att ni bor i Holon. Jag kan till och med sträcka mig sâ lângt att pâstâ att det faktiskt skulle kunna vara värt en timmes bilâkning ;)

ExPIAtriate sa...

Jag vet vad du menar... har kort dubbla traningspass pa gym enbart for att fa lite ogongodis. Holl pa att tuppa av pa kuppen men det var vart!:)