onsdag 16 februari 2011

Vilket slöseri...

Jag vet att det finns saker som var bättre förr. Att det finns de som har upplevt sâ hemska saker att det är svârt att gâ vidare. Jag dömer inte, för jag har nog haft ett förhâllandevis enkelt liv.
Det hindrar inte känslan att vilja ruska om, höja rösten och undra om allt verkligen var sâ jäkla perfekt innan, att livet gâr vidare och att alla dagar har sina förutsättningar och chanser. Att med lite positiva tankar gâr allt sâ mycket lättare. Det är vetenskapligt bevisat visste ni det?
En studie pâ Harvard bevisar att positivt tänkande och god hälsa hos människor över 40 hänger samman.
Allt detta försöker jag säga till min kompis L som är sâ uppe i "svunnatidersträsket" att dagarna bara rinner förbi utan att hon reagerar. Sâ jäkla sorgligt. Man kan ändra enormt mycket pâ bara en dag!

1 kommentar:

Arsouille Team sa...

Rätt mânga jag känner behöver ruskas om. Tyvärr. Vissa orkar jag bara inte vistas i närheten av. De är som svarta hâl som bara vill sluka en.