torsdag 17 mars 2011

Jäkla hundskrälle

Om grannens lilla, fula, IQ befriade hund fortsätter att skälla nätter och mornar kommer den att sövas ner, eventuellt brutalt mördas av en trött Chekchouka.

Israelerena är knepiga.
Detta livliga folk klagar aldrig över oljud.

Hundskrället skäller n o n s t o p fram till ett pâ natten ungefär och sätter igâng vid klockan sex igen och ingen säger nâgot.
I Frankrike hade grannarna gaddat ihop sig och gâtt dit i grupp efter andra natten!

Kan man ringa polisen? Kan man ringa djurskyddsföreningen? Kan man leja en Tripolitansk yrkesmördare?

Jag jobbar pâ det- fortsättning följer...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Ulrika !
Ett råd i all ödmjukhet: Vad tror du om att gå och köpa några smarriga korvar och sedan stoppa dem fulla med råttgift? Kastas därefter in i grannens brevinkast eller läggs där hunden bara råkar hitta dem ?

Ulf (Som hade samma problem, men flyttade, dock av andra skäl, inte p.g.a. hunden.)

Anonym sa...

Jag hade nog provat med att ringa kommunen tror jag..
Fy vad jobbigt :/

Svensk chekchouka sa...

Ulf, jag tycker korvarna lâter bra, bara att kasta in i grannens trädgârd.

Judean desert;
Jag ska prata med dem idag, nÄsta steg blir kommunen och sedan korv ( se ovan)