torsdag 20 november 2008

Jag ville bara säga att jag hade näst bäst resultat i klassen, och att den franska bruden som garvar ât alla som säger fel hade 4 poäng under mig, det senare var nästan viktigare än det första. Jag är fruktansvärt lângsint, brukar skylla pâ mina svenska gener, för visst är svenskar lângsinta?
Nu är det paus och pâ mândag sätter det igâng igen, i kita gimel.
Vi har främmande pâ chabat och jag har lite prestationsângest. Vi blev inbjudna till en brakmiddag för nâgra mânader sedan och nu ska jag alltsâ bjuda tillbaka. Jag har hittat ett recept pâ en marockansk gryta som verkar gott, med kött, honung, coriander och saffran bla. Jag gör den idag tills imorgon, det brukar bara bli godare med grytor om de fâr stâ ett dygn.

8 kommentarer:

Katarina i Holon sa...

Vad kul! Alltid kul att vara bättre än skrytmajor!

Grytan låter jättegod, du lagar god mat så du behöver absolut inte vara orolig för att bjuda!

PEC sa...

Jag har alltid skyllt min långsinthet på min finska sida. Mamma och jag var ju så lika till sättet men det kanske är svensken i mig som inte kan glömma :-) Ingen bra egenskap när man har en svärmor som inte har mycket snällt att säga.

Grattis till ett lyckat prov. Alltid skönt när hårt arbete betala sig.
Måste kännas skönt att gå med näsan in vädret. Tjejen måste vara fruktansvärt osäker eftersom hon beter sig så, tror jag iallafall.

Lycka till med middagen. Låter jättegott. Kram

Karin sa...

Ha, jag hoppas att du såg till att hon verkligen visste att du var bättre än henne! Rub it in! ;-)

Ska vi äta köttbullar ihop på Ikea till veckan? Det är verkligen dags för mig att köpa lampor till lägenheten nu, bara ett halvår sedan vi flyttade in...

Svensk chekchouka sa...

Katarina, tack för komplimangen, det värmer när det kommer f rân en mästerkock som dig.
Petra, kanske finnen är ännu värre än svensken ;) Tjejen är säkert osäker men framförallt elak.
Karin, självklart basunerade jag ut resultatet rakt i fejjan pâ henne, hon var alldeles förstörd och jag som en sol.
Jag äter jättegärna köttbullar med dig, när kommer du? Ulpan vare dag till ett, sedan är jag ledig!

Karin sa...

Blir antagligen på mån el tis. Ska försöka komma iväg så jag är där ungefär när de öppnar så lunch när du slutat skolan borde väl vara perfekt. Jag hör av mig kvällen innan!

Unknown sa...

Du är bäst! Hejja, hejja. Och jag är ocksâ väldigt lângsingt;)

Svensk chekchouka sa...

Karin; בקף bekef!
Dossis din rackare, jasâ du med! Tack för pâhejning, jag behöver det för att inte tappa sugen.

Sassa sa...

MOZEL TOV :=) Hopas ni hade trevlig Shabbat! :)