söndag 28 december 2008

jobbiga ungar!
Jag googlade pâ nätet om 2 ârskrisen och fick upp en sajt där det stod om barnets värsta kriser; 2, 6 och 9-ârskrisen. Mina barn är 2, 6 och 8...
Man ska inte skrika, och krama barnen när de skriker.
Det är en viktig del av barnens utveckling- trots är alltsâ nâgot positivt.
Välja ât tvâ - âringen ger barnet en känsla av trygghet.
Jag bjuder in alla världens barnpsykologer att studera min unge när jag väljer film, strumpor, nappflaska eller nât annat ât henne, jag kommer kunna överbevisa alla teorier om trygghetskänslor...
Ibland undrar jag om barnpsykologer som ger râd har barn i sin närhet...

3 kommentarer:

annai sa...

Ja du, varje alder har val sin...ehrm...charm.... Min 4aring har varit en tonaring sedan hon foddes.
Har ni inte "Supernanny" i Israel? Det kanske vore nagot ;-) hihi. Jag fascineras av folk som bjuder in TV-kameror och hundratusen tittare for att bli tillrattavisade och tillsagda vilka daliga foraldrar de ar och hur mycket fel de gor nar de uppfostrar sina barn.

Kram

Svensk chekchouka sa...

vi är mogna för supernanny- helt klart. Enda anledningen att jag inte ställer upp är just att barnen faktiskt kan uppträda offentligt. Jag vill inte att grannarna ska fâ se hur det gâr tillbakom stängda dörrar.

Jenny sa...

Mina pojkar är två fem och sju så enligt psykologerna är bara två-åringen i trotsåldern - därför tror jag också att psykologerna inte har barn i närheten när de bestämmer sånt för alla tre har varit i en konstant trotsålder sedan de föddes känns det som...