torsdag 11 december 2008

Om vi nâgon gâng bir sâ fattiga att vi inte har râd att äta har jag en lösning för bâde torsdag och fredag. I mataffären pâ torsdag eftermiddag och fredag morgon kan man äta sig mätt utan problem. Idag ât vi soppa, nygrillade hamburgare, kebaber, provsmakade 6 sallader innan vi valde och toppade med nötter och russin till efterrätt, vi avstod frân yougurt med kanel eller chokladsmak eftersom vi ätit kött.
Överallt finns smâ stând där glada tanter lâter hungriga kunder smaka för att lättare kunna välja vad de ska handla, lite häftigt att de grillar kött inomhus tycker jag.
Det finns ingen press pâ att köpa efterât, jag observerade provsmakarna och de flesta gjorde inte ens ansats till att ens frâga var produkterna fanns!
Imorgon har jag bjudit in Ryssarna i klassen pâ chabat. Det ska bli kul, ingen pratar engelska sâ det enda sättet vi kan kommunicera pâ är hebreiska, fniss
Vi har en ny inneboende, som om lägenheten int evar tilräckligt full med barnen och oss och aupairen. Vi har lagt till en Ungerska med kärleksproblem som ska stanna till Torsdag.
Finns det hjärterum finns det stjärterum brukar min mamma säga...

4 kommentarer:

Katarina i Holon sa...

jag handlade för tidigt igår så varken soppan eller hamburgarna var klara! Jag åt istället halavi, cornflakes med mjölk, yoghurt och en bit ost. Allt var gott, men jag köpte inget.

Har ungerskan kärleksPROBLEM?? Har det med en viss y att göra eller har hon andra problem??

Skulle inte ni söderut i helgen? I vilket fall som helst, ha det så trevligt med era gäster och shabbat shalom!

Svensk chekchouka sa...

nja, det är mer komplicerat än sâ med vâr nya inneboende. Inget med hennes tilltänkte att göra, fniss. Jag och aupiaren hâller ett vakande öga.
Det är inte i helgen vi âker, vi har prov nästa vecka.

malin2 sa...

Hej!
Har hittat tillbaka till din blogg.
Ni verkar ha det jättebra.
Jag har gett dig ett bloggaward. Kolla mer på min blogg.

Svensk chekchouka sa...

Hej Malin2.
Tack gumman, ska kolla!
Kram