lördag 21 februari 2009


Det regnar, Israel torkar ut och idag regnar det, det öser ner och vinden viner, kanske kan Kinneret stiga nâgra cm. Torkan är sâ svâr att man talar om en kommande naturkatastrof.
Mannens kusiner är här, kvinnan är skitsur fôr att det regnar, det fâr mig nästan att le ironiskt.

Jag vet att det är trâkigt att det inte är fint just när de är här men det finns faktiskt en del intressanta saker att göra här, iallafall för de som har ett intresse som spänner över solstolen pâ stranden...
I Marrakesh är det 25 grader och sol, i Marrakesh är hotellen större och frukosten godare. I Marrakesh pratar alla franska och de har menyer med Europeiska bokstäver, bara sâ ni vet...
Pâ hemvägen mässade jag för min man om hur fantastiskt tur han har som gift sig med en sâdan positiv och käck tjej som mig.

När jag träffar griniga, grâa människor blir jag först o t r o l i g t irriterad, sedan rinner det av och jag blir sâ lycklig att jag inte är sâ själv.
Varje dag finns fantastiskt mânga ögonblick att ta vara pâ ; en ljummen bris, frukostmackan, en kram, en doft, ett ögonkast...
Man mâste vara uppmärksam, annars missar man dessa stunder som ibland bara varar nâgra sekunder.
Idag, medans tjejen malde pâ om Marrakesh missade hon en fantastisk solnedgâng över medelhavet, jag sâg den, och njöt av mitt mint-thé medans jag tänkte att hon inte fattat ett dugg av livet...

6 kommentarer:

Katarina i Holon sa...

De får väl åka till marakesh nästa gång! Det är säkert fint där också. Jag hade hoppats på MER regn, det kom inte lika mycket som de hade lovat!

Svensk chekchouka sa...

jamen precis, och sâ känner hon väl till stället, de har redan varit där fyra ggr!
det ska regna mer i veckan!

TinTin sa...

Visst är det bättre att vara halvfull?!
Du, helt OT - kan du hjälpa mig med blink llla stjärna på hebreiska? Gärna transkriberad i europeiska bokstäver - Kajsas skriftkunnande är rätt begränsat...

Jenny sa...

Om alla kunde se livet från den ljusa sidan som du så skulle det inte finnas något ont i denna värld!

Sassa sa...

So true! Tänk om alla kunde få en dos av din positivitet och insickter, vilken underbar värld vi då skulle ha! :)

men oavsett skulle jag föredra vilken storm som helst regn/sand/hagel i Israel än sol i sverige! ;P bara av lycka att vara där juh!

Svensk chekchouka sa...

tintin, asg, ja jag är ocksâ halvfull!! Blinka lilla stjärna är pâ granskning hos katarina, den kommer i kväll!

Jenny; negativitet drar till sig problem som en magnet! be positive och undvik energitjuvar!Sprudlande

sassa, vi har aldrig träffats men när jag¨läser dig ler bokstäverna emot mig! Israel väntar fortfarande tâlmodigt!!