måndag 16 mars 2009

Inga nyheter om den kidnappade soldatens öde, men förhandlingarna har förlängts i Kairo och tidningarna toppar med " Nära en lösning".
Jag fâr târar i ögonen av blotta tanken pâ att killen blir fri.
Hamas mâste ge ett antal fângar som ska friges, och förmodligen en fet summa pengar, Ehud Olmert mâste skriva under, presentera det i Knesset där man kommer att rösta om saken. Om majoriteten gâr med pâ det komme han hem.
Sist när man förhandlade med Hezbollah friade Israel flera hundra förbrytare, bla en karl som mördat en barnfamlj.
Vid utbytet, efter att Israel friat fângarna, kom soldaterna över den Libanesiska gränsen i likkistor.
Bâda var döda sedan länge.
Hoppas, hoppas, hoppas att de hittar en lösning.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jag är en 21-årig tjej från Sverige, jag heter Hanna och fick en kommentar på min blogg http://hannabard.blogg.se med ett tips om din blogg av någon på al-Hamatzav http://www.al-hamatzav.org
eftersom jag skriver en fiktiv berättelse/roman om en svensk-judisk familj som gör aliyah.

Jag är varken judinna eller har besökt Israel, men jag skulle vilja fråga dig, om det är okej för dig, lite om hur det är att göra aliyah, och hur det är att bo i Israel?

Du behöver absolut inte svara, men jag skulle vara jättetacksam om du ville hjälpa mig!

Ha det bra. Hälsningar, Hanna

Svensk chekchouka sa...

Hanna, kan du skicka din mail adress? jag svarar jättegärna pâ frâgor!

Anonym sa...

Tack, vad snällt av dig! Min mailaddress är namrata_87@hotmail.com
/Hanna