söndag 29 mars 2009

Mitt nya jobb, pâ hemlig plats och hemligt företag, iallafall nästan.
Det finns tvâ shift, i det ena pucklar de i princip pâ varandra, kriget om de fâ kunderna är grymt, i det andra delar man upp allt pâ ett rättvist sätt och alla respekterar alla.
Jag är i det "andra" shiftet och har träffat en hög med trevliga och framför allt roliga tjejer!
Pâ Chabat är allt stängt, men mânga arbetar "motseï chabat", dvs frân det att solen gâr ner pâ Lördagen och nâgra timmar framât. Idag jobbade mitt shift mellan halv âtta och elva pâ kvällen. Det var fotbollsmatch pâ tv sâ vi hade bara sju kunder pâ hela kvällen och god tid pâ oss att smaka rödvin igen. Cefen har placerat en lâda vin i köket som blev över frân en coctail i förförra veckan - otroligt oförsiktigt av henne.
6 tjejer, alla i samma âlder, med Bambas ( jordnöts bâgar) och en nyöppnad flaska "Chateau Petit Chaban" och Ipoden med 80-tals musik...

Jag har bara arbetat i en mânad men hittills känns det mer som om jag slappnar av och har kul pâ jobbet efter att ha slitit hemma än tvärt om!

5 kommentarer:

TinTin sa...

Det låter som ett utmärkt trevligt arnete och att du är på helt rätt skift. På onsdag åker vi till Sthlm och smulstäder! ;)

annai sa...

Vilken tur att du hamnat i rätt skift. Låter som ni har jätteroligt!

Svensk chekchouka sa...

tintin;

vad kuuul att âka till stockholm och vad kuuuul at smulstäda ;)

Svensk chekchouka sa...

annai; ja, en jäkla tur, annars hade jag gjort mos av de andra, de är verkligen vidriga!!

Sassa sa...

Låter underbart! så det ska vara! grattis till det jobbet! :)