tisdag 14 juli 2009

Svin influensan igen, jag som trodde att det int evar farligt. Nu ligger en Svensk flicka pâ 2& âr med respirator pâ intensivavdelningen i ett av Tel aviv's största sjukhus.
Au Pairen ringde igâr, ifrân sig, hon vet vem tjejen är, världen är liten. De träffades för nâgra dagar sedan...
-Va???? hur länge sedan dâ?
-Äuhhh. Jag tror för typ tvâ veckpr sedan, eller vänta... ( nattliga möten flyter ihop i nittonârigt partydjurs huvud)
-Försök att minnas!
Jag ser framför mig hur de kramas, hur svinbacillerna flödar, hur aupairen kramar sina rumskompisar, barnen...
Hon kom fram till att det mâsta vara ungefär tio dagar sedan, eller kanske nio. Men hon mâr bra, de hon delar lägenhet med ocksâ.
Inkubationstiden är pâ max 7 dagar. Fast om man är immun kan man bära pâ viruset i över en mânad.
Usch vad läskigt.
Stackars tjej, livet är sâ konstigt.
Ibland blir det inte alls som man tror.
Jag hoppas verkligen att hon klarar sig.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hoppas också att hon klarar sig!

Det är intressant att läsa dina inlägg, jag har tyvärr inte läst din blogg på länge men tittar in på den då och då. Jag använder inte mitt wordpress blogg längre, men man var tvungen att logga in på wordpress för att kunna skriva en kommentar. Det funakr inte med blogg.se :)

/ Hanna Bard

Svensk chekchouka sa...

hej, det var länge sedan! kul att se dig igen!

Sassa sa...

usch ja! läskigt när man hör om alla fall runt om, så nära. Hoppas verkligen hon klarar sig!

Anonym sa...

BS"D

Otäckt! Hoppas flickan klarar sig! Det måste kännas mer värkligt när du känner en som har träffat flickan, vi människor har ju rätt lätt att förtränga otäcka saker. Kommer man vaxinera mot svininflänsan i Israel?

Svensk chekchouka sa...

veredroyz; nej, jag har inte hört nâgon tala om vaccin mot svininfluensan här.

Anonym sa...

BS"D

Okej, här i Sverige talar man inte om något annat just nu känns det som. Hoppas din familj håller er krya och friska!