torsdag 24 september 2009

Idag har vi haft svensk kväll igen, den här gângen hos Kala i Rehovot.
Jag bestämde mig för att ta tâget, av tvâ anledningar. Den första är att jag inte gillar att köra bil här och att trafiken är om möjligt ännu läbbigare pâ Torsdag efter mörkrets inbrott än andra kvällar förmodligen eftersom Torsdag kvällar är the night dâ Israelerna ger sig ut pâ galej, dricker öl och röker roliga cigaretter. Den andra anledningen är att min nya jobbarkompis föräldrar kommit och hälsat pâ och hade vänligheten att ta med sig 4 (!) pocketböcker pâ Svenska som ivrigt väntar pâ att bli öppnade. Jag har börjat med Sjöjungfrun av Camilla Läckberg och söker systematiskt luckor i dagens täta program för att hinna läsa.
Det häftigaste med tâgresan var att jag vid ett tillfälle lyfte blicken, vid Lod ungefär, och sâ en hage med massor av kameler i. Det kändes mycket häftigare än kossor och jag fick den där ooooh-nu-känns-det-att-jag-lever-i-mellanöstern-känslan som ger mig gâshud.
Kvällen var lyckad som alltid och maten var ruskigt god, ni kan säkert se recepten pâ Kalas Blog

1 kommentar:

Karin sa...

Oh no, måste jag skriva recept nu? ;) Jag älskar den där kamelhagen, jag vill bara skrika "KAMEEEEEL" rakt ut när man passerar så att folk fattar hur coolt det är. Men jag tror att gränsen går strax innan dess, även för israeler...