onsdag 30 december 2009

Dessa fransmän...


Vi har franska nyheter pâ tv:n här. Som tur är, annars skulle vi nog fâ det mesta om bakfoten... Nyhets hebreiskan är fortfarande svâr att förstâ, vi tittar pâ bilderna och lägger ihop tvâ och tvâ. Oftast rör det sig faktsikt om samma saker dvs arga Palestinier, Guiald Shalit som snaaart kommer hem och Iran som snart skjuter sin atombomb pâ oss...

Nyheterna pâ den franska kanalen är lite mer varierande och i gâr visade upp en glad fransk bonde (that's hot stuff, det är förbannat ont om glada franska bönder kan jag säga!) som öppnat en affärsverksamhet pâ nätet.

Smâ Camambertliknande ( se bilden) askar med skit i. Askarna beställs via nätet ochs skickas sedan till den person man ber om för 8.50 Euros.

Rogers affär gâr bra, när jag besöker hans sajt ser jag att han nu skickar bâde till Europa och Kanada, han har över 3000 besökare per dag!

Imponerande, kanske kan v starta en kamelbajs business här i Israel...

4 kommentarer:

Unknown sa...

ASG!

Katarina sa...

He he.. why not!

Jämtarna säljer älgskit, det går visst bra!

Ost,,, oj, nu blev jag sugen på dessert ostar!

annai sa...

ASG! Vilken underbar idé. Jag kan ju hålla i den irländska filialen och skicka fårskit! Vi gör detta till en internationell koncern!

Svensk chekchouka sa...

Katarina och Anna, vi kan ju bygga upp ett multinationellet företag, vi har alltsâ redan älgskit, fârskit och kamelskit...
Dossis, jag var säker pâ att inlägget skull efâ dig at garva!