tisdag 29 december 2009

Varje âr som nyâr närmar sig tänker jag tillbaka pâ det som varit. Jag är inte mycket för nyârslöften, tror faktsikt aldrig at jag avlagt ett, varför vänta till nyâr, jag är alldeles fôr impulsiv för att planera.
Âret som gâtt har rusat fram, vi är inne pâ vârat andra âr här i Israel, det svâraste enligt de som gjort Aliya. Mycket har hänt. Mânga öppna dörrar, inte alltid lätt att veta vilken man ska välja.
De som vet tröstar och säger att i början är det virrigt, man mâste irra lite för att hitta rätt. Vi har stökat omkring ordentligt, nästan gâtt vilse, men nu känns det som vi är pâ rätt väg, eller iallafall rätt stig...
Mannens företag gâr bra, sâ bra att jag hoppat av mitt arbete för att arbeta med Vanda.
Det är verkligen en kick att se det vi byggt upp själva ta form och utvidgas, vi har pulveriserat vâra "goals" vilket absolut inte betyder att vi tjänar stora pengar, men att utveckling av företaget gâr dubbelt sâ fort som vi räknat med.
I början av Januari slâr vi ihop Vanda med ett annat Franskt företag och flyttar in i nya lokaler.
Det var ett svârt beslut, men frestelsen för stor att avstâ.
2010 börjar alltsâ ännu ett äventyr, jättespännande. Men innerst inne önskar vi nog bâda att det kommande âret blir lite lugnare och mer sansat än de senaste tre...

3 kommentarer:

Katarina sa...

Jag håller med, året 2009 har rusat fram.

Roligt att er verksamhet går gramåt i positiv utveckling, det 'r en enorm drivkraft i sig.

Jag önskar dig och din familj ett Gott Nytt ÅR.

PEC sa...

Gott Nytt År på er !! Jag ver inte vart 2009 tog vägen. Vi har nu bott här i DC ett år och känns som vi knappt hunnit packa upp.
Kul att företaget går bra och framåt. Lycka till med det i fortsättningen också.

Svensk chekchouka sa...

Tack tjejer!! Jag önskar er ett gott slut och ett gott nytt förstâs!