onsdag 2 december 2009

Jag bor i landet där man aldrig slutar förvânas...

I dag var jag och handlade. Medan jag plockade fram varorna pâ det svarta bandet i kassan tjattrade jag med drottningen av Holon, jepp, vi har kungliga bekanta i Tel Avivs förorter.
Kassörskan, en typisk Sabra tittade och lyssnade ohämmat (som de har för vana att göra) och när jag lade pâ nickade hon ât mig och sa - Holländska?
-Svenska svarade jag. Jag gillar att folk pratar sâ rättfram här och tycker det är skoj att svara lika rakt pâ sak...
- Sverige upprepade hon ivrigt, Carola, känner du henne? Eurovisionen! Hon är sâ bra, och sâ snygg, tänk att hon har skilt sig!!
Jag höll pâ att tappa mjölken i golvet.
Här stod jag i kassan pâ Supersal i Natanya och snackade om Carola Häggkvist med kassörskan.
It' s a strange world...

2 kommentarer:

Katarina sa...

He he, Att ha koll eller inte på andra, men hursomhelst, denna var rolig!

Katarina i Holon sa...

Carola sa ju alltid på 80-talet att hon var stor i Israel...det kanske stämmer!!