lördag 5 december 2009

Med risk att fâ oönskade läsare pâ bloggen som söker pâ ord som jag i vanliga fall inte använder...

Idag sâg jag pâ Fransk tv ett reportage om en kvinna i Turkiet som "vâgar" visa sig naken i tv i islams namn, hon hade stâtt naken i horkvaretern i Istambul tillsammans med prostiuerade kvinnor.
Reportage nummer tvâ handlade om en ung kvinna i Beirut som trycker upp en jätte tjusig tidning som skriver om sexualitet. Arabisk sexuell konst, bilder pâ kvinliga könsorgan, varje upplaga ägnas helt ât ett ämne, den här gângen ât onani.
Den unga kvinnan är mordhotad men vägrar ge upp och tidningen säljer tydligen bra.

Alltsâ jag vill inte verka pryd och gammaldags och vad jag tycker har absolut ingenting att göra med nâgon som helst religion men jag fattar inte riktigt.
Varför vill man absolut att alla kvinnor ska ta av sig kläderna för att vara självständiga eller koppla sexuell öppnhet med kvinlig jämställdhet. Blir samhället rättvisare när kvinnan kan kräva en orgasm av sin man, och framför allt- tror ni att hon fâr det bara för att hon säger att hon har rätt till den?
Jag skulle känna mig kränkt att gâ och visa brösten här nere pâ stranden, jag skulle tycka det var äckligt att alla glodde pâ min kropp, den är ju min. Jag anser att jag har all rätt i världen att skyla den och känner mig inte det minsta kuvad när jag tar pâ mig en bikinöverdel.
Jag tycker att det finns sâ fantastiskt mycket mer att göra för kvinlig frihet än att skriva om onani och publicera naken-bilder och kort pâ könsorgan. Kan man inte vara mjuk, kvinlig och feminist? Är det viktigt att lära kvinnor hur de ska onanera?
Västvärlden hejar pâ, det är häftigt när instängda kulturer, särskilt muslimer, snackar mjukporr och visar brösten, jag tycker att det är lite patetiskt och tycker definitivt inte att det är det bästa västvärldens kulturer har att erbjuda...
Bâda kvinnorna levde under ständigt mordhot vilket naturligvis är hemskt i sig, men jag kan inte lâta bli att tänka att om man nu är redo att riskera livet för nât borde det vara nâgot viktigare än ett par bröst och nâgra könsorgan...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller verkligen med dej!

Anonym sa...

BS"D

Jag är inte feminist, baruch Hashem, och anser att feminismen är helt vrickad. Världen blir inte bättre av deras sätt att se på världen. Vi skulle behöva lite mera acceptans, respekt och ödmjukhet istället för det de sysslar med!

Jenny sa...

Vet inte men kanske används fokusen på sex och nakenhet för att skapa debatt om jämställdhetsfrågor eftersom just sex blir väldigt uppmärksammat i vilket sammanhang det än kommer upp. Skulle de stå kvinnor i gathörn och prata "lika lön" så skulle det nog inte bli en världsnyhet, men en naken kvinna blir genast intressant! Så funkar våran knäppa värld!