lördag 23 januari 2010

Igâr när jag körde hem frân jobbet hörde jag ett svagt ljud ifrân bilmotorn som inte brukar höras.
Självkart ignorerade jag det, man är väl kvinna. Men som om ljudet blivit upprörd över mitt sätta att lâtsas som om det inte fanns ökade det i styrka och när jag körde in pâ parkeringen nedanför huset fanns det inte längre nâgon tvekan. Nâgot var fel.
Jag avskyr att lägga pengar pâ bilar, verkligen. Jag tycker att det är dyrt, jag tycker de ser ungefär lika dana ut, förutom de som är svindyra typ Lamborgini och Porche...
Dessvärre befarar jag att vi nu mâste se sanningen i vitögat. Bilen var begagnad redan när vi köpte den. Vâr rätt till 20% rabatt pâ ny bil, som alla nyinvandrade judar har rätt till, gâr ut i slutet av âret. Det luktar billân med andra ord. Suck.
Medan maken ska titta pâ motorn och andra fascinerande saker tar jag med barnen pâ promenad pâ stranden. Bilar är nämligen en karl grej i vâr familj, det skulle aldrig falla mig in att engagera mig...

5 kommentarer:

annai sa...

Bilar som är så spännande ;)! Haha Bilar är ett "karlagöra" i vår familj också och det skäms jag inte ett dugg för att säga :)

Typisk konversation hos oss:
Han: Vad var det för sorts bil?
Jag: Det var en röd!!!

annai sa...

Är det dyrt med nya bilar i Israel förresten? 20% låter ju helt ok som rabatt iaf! Kram

Svensk chekchouka sa...

annai, det är nog som pâ irland, de är ungefär 30% dyrare än i Frankrike och urvalet är otroligt begränsat.

Karin sa...

Ha, maken skulle nog önska att det var ett kvinnogöra här, han är ungefär lika ointresserad som jag av bilar. Men jag hävdar svåröverkomliga språkbarriärer och så var det problemet löst, för mig iaf! ;) Jag nöjer mig med att köra, tanka och kolla luft i däcken.

Katarina sa...

Bilar som krånglar är skit. Finns ju annat trevliga att sätta pengarna på,, men så behöver man ju bileländet..

Ha de bra