onsdag 20 januari 2010

Igâr var jag hos Doktor Glas, kiropraktorn.
Hans mottagning är i en lägenhet, man väntar i vardagsrummet och kan fixa en kaffe i köket, sekreteraren sitter vid köksbordet. Väldigt cosy, väldigt Israeliskt.
I väntrummet slog jag mig i slang med en Irakisk kvinna, jag älskar att lyssna pâ männsikors livsöden och hon berättade om sin barndom i Irak och hann ge mig ett recept pâ Irakisk Bulgur innan det var min tur.
Doktor Glas klämde, lyfte, tittade och ställde en rad frâgor och bad mig tillsist lägga mig pâ en bänk som liknande ett tortyr redskap. Det, i kombination med hans Israeliska accent ( vi talade enegelska) som alltid fâr mig att tänka pâ Mossad agenter fick mig att skratta hysterisk.
-RRRReeeelax, take a deeeep brrrrreath!
Första gângen han kastade sig över mig flög han tillbaka lika snabbt, han är inte sâ stor, och min försvarsmekanism var pâ helspänn.
Andra gângen gick det bättre och det hördes ett ordentligt kank i nedre ryggen.
- Res dig upp och gâ!
Och jag gick, 80% av värken var borta.
Igâr kväll satte den igâng igen och idag känner jag mig fullkomligt mörbultad, men jag litar pâ Doktor Glas, han verkar veta vad han gör. Imorgon har jag möte nummer tvâ...

4 kommentarer:

Karin sa...

Underbart att höra att det gick bra. En bra kiropraktor måste vara Guds gåva till människorna. Var rädd om honom!

TinTin sa...

Hoppas på samma effekt när jag ska gå till osteon på tisdag. Verkar dock inte helt troligt. :(
SMSade dig - fick du det?

Arsouille Team sa...

Det och en ny madrass kanske?

Svensk chekchouka sa...

Karin, hoppas pâ ännu mer under pâ torsdag!

Tin tin, jag svarade precis pâ ditt sms via mail!

Dossis, Madrassen är ny och frân Ikea... Jag ska frâga pâ torsdag vad det beror pâ, inget allvarlig iallafall, ryggraden sâg fin ut sa han!