torsdag 28 januari 2010



Minns ni 70 Talet?

Trekantiga festis- som man stampade pâ när man druckit klart, sâ de smällde!
Pop Rockers- de där godisarna som hoppade i munnen...- som var faaaaarliga, de kunde ha sönder emaljen pâ tänderna sa folktandvârden!!
Filmisar



Minns ni 80 talet?
Galliano hots hots- sâ himla gott!!!
Levis reklamen ( den med Nick Kamen)- aaaaaah!!
Solarie lukt







Minns ni 90 talet?

Beverly Hills
Vattensängar ( finns det fortfarande?)
Snabel a:n


Nostalgi, nostalgi...









6 kommentarer:

PEC sa...

Fniss, jag kommer ihåg att man skulle inte äta pop rocks men gissa vad som finns här POP ROCKS !! Detta är ändå nationen som är totalt obsessed med sina tänder. Mina pojkar provade Pop Rocks och tyckte de var spännande med allt smällande i munnen. Måste fråga min tandläkare nästa gång för att dubbel kolla, inget godis är ju bra i och för sig :-)
Kram

Svensk chekchouka sa...

petra, jag kan aldrig tänka mig att en poprock kan ha sönder en emalj!!
Jassâ det finns fortfarande?! häftigt!
Kram

annai sa...

Pop rocks var ju så häftigt!!! Blev de till tuggummi efter en stund eller minns jag fel?
Och Galliano Hot Shots som är så gott!!!
Och Tacos då? sent 80tal eller tidigt 90tal va? Väldigt exotiskt och trendigt när det börjades med det iaf.
Vattensäng vet jag ingen som har längre.

Katarina sa...

Visst minns jag!

Galliano som var och varenda kotte köpte i taxfree butikerna, grädden och kaffet.. hi hi

TinTin sa...

Jaaaaa!! Pop rocks var fantastiska! OCh så kan jag meddela att jag vet om en vattensäng som har överlevt sedan 90-talet. MEn det är nog den enda. Jäklar vad kalla de blev när strömmen gick...

Svensk chekchouka sa...

tintin, har DU vattensäng? fniss!!!