onsdag 10 februari 2010

Tillökning i familjen?

Treâringen tar sig för magen och säger:

-aaaah jag har ont i magen.
Jag böjer mig ner och klämmer lite.
- det är en bäbis i magen mamma, ta ut den...
Jag förklarar att barn inte kan fâ barn, bara mammor. ( Jag är utlanssvensk, fäst vid traditioner och skippade det där att män kan vara gravida)
- Alors, gör en bäbis till mig dâ!!

Tre räcker för tillfället, även om jag sâr knut pâ mig varje gâng jag ser en bäbis känns det som att jag inte skulle orka en till...

3 kommentarer:

Karin sa...

Men jag har ju en ypperlig lösning på det - ni kan få vara barnvakter hur ofta ni vill till en bebis om några månader!! ;) Synd att jag inte kan komma ikväll, då hade hon fått sett på en riktig bebismage.

Svensk chekchouka sa...

waow! det hade varit en traumatisk upplevelse, hon är fixerad, tror att om hon äter mycket blir magen stor och stor mage = bebis...
hoppas att du mâr bättre!

annai sa...

Tre räcker så bra. Mina barn säger alltid "nästa gång du får en bebis" och "kan vi få en pojke till". De tror att det bara är att beställa :)
Aint gonna happen