måndag 15 mars 2010

At ta sig tid att fundera pâ struntsaker...


Vissa dagar händer det inget särskilt. Just sâdana dagar kan ägnas ât funderingar och meditering. Idag har jag ställt mig frâgan :

Hur länge kommer Carla vara kär i en Nicolas som inte längre är president?

Omaka par är ganska gulligt, när man vet att det handlar om kärlek. I Carlas och Nicolas fall tror jag att det handlar om nâgot helt annat.
Enligt de franska nyheterna ser det ut som Nicolas kommer förlora bâde halva kungariket och sin prinsessa inom en snar framtid.

Nästa gâng kanske det blir Ségolène, vem ska hon bli tillsammans med tycker ni?

Jag tycker Stomy Bugsy skulle passa utmärkt. Ett pluralistiskt Frankrike ska det ju vara, och om pluralism är Stomy hâller jag med, definitivt.

C'est mon côté rebelle...

4 kommentarer:

Karin sa...

Vem är Stomy Bugsy? Snygg var han ju iaf.

Katarina sa...

Inte insatt i personerna, men karln på bilden var ju trevlig att vila ögonen på, än vem han nu är.

Svensk chekchouka sa...

KALA; han rappade i Ministère AMER och har spelat i nâgra filmer- en riktig "hatikh"

Katarina; Nicolas som i Frankrikes president, Cara som i Bruni. "Le couple" som fâr de flesta att hânle...

Katarina sa...

Ha, ha. Ja, Presidenten, ja! Han har man ju sett på bild!

Som Sve/amerikansk/ numera Filipp, är man långt borta vad som händer många Europeiska länder!

KALA, var intresset större för!

Ska kolla in honom på Youtube nu!