söndag 14 mars 2010











Idag har vi försökt besvara viktiga frâgor som; varför varmvattenbehâllaren pâ hotellet stod pâ vänster sida om dörren i morse ( den stod till höger i gâr). Vi talar här om en monolog pâ ca tio minuter, pepprad med frâgor. Till slut föreslog jag ett möte med hotelldirektören för att reda ut det hela. Det vore ju synd om en sâdan detalj skulle förstöra semestern...

Vi har beställt in spagetti utan sâs, skickat tillbaka den och bett om basilika, skickat tillbaka en en gâng till och bett om tomatsâs- utan att be om ursäkt.

Jag har förkarat för lillan att "tanten" som är med papy ( farfar ) är mamy (farmor) och ingen "tant"- utan att skratta.

Det är lugnt med andra ord. Ni som har varit med ett tag vet att besöken brukar vara mycket mer rockn'roll än sâ. Â andra sidan har det bara gâtt 24 timmar...


Kvällen avslutades i Jerusalem, som vanligt kunde jag inte lâta bli att ta kort...

5 kommentarer:

Unknown sa...

Nu går du till apoteket och köper en hästdos med laxeringsmedel så kanske ni får 2 lugna dagar med Papy.

annai sa...

Ja men det är det VÄRSTA jag vet när jag åker på semester, de där förbaskade varmvattenberedarna som flyttar på sig hela tiden.

Jenny sa...

Fina bilder!

Hoppas det inte blir outhärdligt med besök! Man kan ju bara bita ihop till en viss gräns liksom...

Svensk chekchouka sa...

Marlow, you know what? It's a great idea, I think I will!

Dossis; se ovanstâende svar pâ engelska ;)

annaï; visst är det psykande. Ena dagen stâr thét och kaffet pâ bordet till vänster om dörren och nästa till höger!

Jenny, det gâr väldigt bra!

Tove sa...

Jättefina bilder!! Glödlampan är fantatisk!